Fem x Gud.


Bild lånad från riksteatern.se

I lördags var jag på sagateatern med några vänner och såg en alldeles underbar upsättning av pjäsen "Fem x Gud", skriven av en av mina personliga favoritförfattare, Jonas Hassen Khemiri. Pjäsen handlar om dramaläraren Rolf som vill sätta upp Strindbergs "Ett drömspel" tillsammans med en brokig samling något stökiga elever. Då eleverna vägrar att spela Strindberg beslutar de sig istället för att tillsammans sätta upp ett alldeles eget drömspel. Varje elev får en "egen" scen som de får fylla med sina egna drömmar, man skulle kunna säga att de alla får en chans att spela "Gud".

Jag tycker att "Fem gånger Gud" är en fantastisk pjäs med många djup och undermeningar. Den är stundtals sanslöst rolig, för att i nästa ögonblick behandla och berätta om det mest sorgliga och mörka i språket, livet, människorna och världen. Om "Fem gånger Gud" kommer till er stad så tycker jag definitivt att ni borde se den.


Kommentarer
Postat av: hanna

såg den också, fantastisk var den. verkligen.

2009-01-21 @ 23:59:09
Postat av: Julia

Detsamma Linnéa, tycker om dig så mycket.

Önskar att vi kunde ses snart!

2009-01-23 @ 00:23:56
URL: http://natriumklorid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-28 @ 15:26:46
Postat av: Cristin

Hejhej! besök gärna min blogg och prenumerera på bloglovin.com om du har det - vill du att jag ska prenumerera på din så skriv till mig och säg att du lagt till mig så lägger jag till dig efter det! :) Då kan vi kolla varandras bloggar! I min vblogg är det alltid modetips och annat kul… sexigaste bikinis och snyggaste väskorna/kläderna! NU ÄVEN EN MAGISK MUGG! Hoppas du gillar den!

Ha det super bra!

ccristin.blogg.se

2009-01-28 @ 17:45:01
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: O

Åh tack för alla fina kommentarer fina du.

Jag hoppas allt är bra med dig.

gud vilka hemska reklam kommentarer men pjäsen skall ses om den kommer nära.

2009-02-02 @ 12:11:36
URL: http://bohemerochpoeter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0