23. träng spräng dig ut.

Åtta månader sedan. November och din födelsedag. Dina tunga andetag när du låtsades sova, mest för att du vet hur viktigt det är för mig att uppvakta rätt. För att du vet att jag vill att allting ska följa regler och ramar, tabeller och tydliga riktlinjer.  Att jag vill ha en tydlig lösning på allting, att jag vill slippa se ditt ansikte lösas upp trots att jag inte druckit. Ett väntrum och en väntan. Bläddrande i veckotidningar och ett besked som tränger dig undan. Jag har en annan människa inom mig, någon som inte är du. Två hjärtan som en dag plötsligt stannar. Din gråt i duschen, din ryggrad alldeles tydlig under mina händer. Samtidigt; en lättnad. Ingenting tränger dig längre ur min kropp.


Kommentarer
Postat av: Julia

Du skriver så otroligt bra.

2008-11-01 @ 23:49:43
URL: http://natriumklorid.blogg.se/
Postat av: Anonym

fint,



jag läser nog också mest romaner & dikter. jag tycker mycket om erlende loe, paulo coelho & charles bukowski. bob hansson är ju också en hit,

ta hand om dig

2008-11-02 @ 09:49:40
URL: http://overture.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0