rest, rast och ras. (gammal text i brist på något nytt adekvat)

1.

ni är bara rester
res er
här ifrån-

tagen eller slagen av instinkt eller
insikt vad spelar det för roll vem som
har kontroll över våra hushåll vem som sätter på
sitter på en chefsroll vi blir ändå aldrig lika

varandra när varannan vill vara
någon annan och var är jag
är alla andra när du
brister-

2.

det
finns inga risker längre allt är försäkrat alla
vapen säkrade alla människor så säkra på
hur man ska vara för att bevara sig själv men
samtidigt motsvara det säljbara är alltid

privat,

så hur klimatsmart adekvat du än är så
kommer även du
att bli skräckslagen hjärtslagen av
vardagen:

mer spänd än spännande
mer kännande än känd


3.

men

jag är mer
ensam
än sam-
lad
när du lägger dig i mig säger

det här är vår människorest
vår människorast

vårt människoras.


Kommentarer
Postat av: Hanna

fint fint fint,

2008-12-10 @ 08:08:53
URL: http://overture.webblogg.se/
Postat av: Julia

Du skriver så himla fint. Jag älskar hela dikten men första stycket.. eller nej, jag kan inte välja. Du är så väldigt duktig!

2008-12-10 @ 11:27:16
URL: http://ssuit.wordpress.com
Postat av: sofia

très jolies jeu-des-mots!

2008-12-10 @ 21:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0