ljudvågorna som slår och slår.


Monets trädgård, juli 2007

maj

1.5

du sa att jag aldrig/alltid saknade närvaro ;
att jag ständigt riktade mig bort
från dig

det där närvarandet
att aldrig vara riktig riktigt
nära -

och just den värken:
 verkligare än allt annat

2.5

ljudvågorna som slår och slår

och hon berättar hur de talat om för henne
att allt det som någonsin gjort ont finns på papper,
en mapp på kontoret

hon säger att de aldrig lämnar henne ensam
att hon aldrig känt sig ensammare

hon blir kvar över sommaren.

och vetskapen om att hon kan försvinna
tydligare än någonsin tyngre än någonsin
är hon säger hon och
det är allt hon säger -

3.5

rädslan för växandet som måste få finnas
ett ständigt utvidgande av ytor

även tanken på att det här är allt
alltid

4.5

den här månaden som ett hål i huvudet

våldet mot oss själva 
ett kryphål i vapenlagen

känslan av att aldrig kunna bli du
att kunna bli som du men aldrig du;
den omöjligheten sprickorna i huden
tyngden över bröstet

jag faller in i dina vanor,
vanvett

5.5

kroppen som utgångspunkt
utgång -







Kommentarer
Postat av: Sara

Åh.

2009-05-12 @ 12:57:50
URL: http://herrbertrand.blogg.se/
Postat av: S

nä. detta är första året dem hade nationellt prov i no! vi var som försökskaniner. det gick bra i alla fall, för den första delen var så att den mer krävde allmänbildning än utbildning. i ryska? oj, hoppas det gick bra för din del :) knivarna slutade dessutom slå. tror bara det var något konstigt i energidrycken jag drack. ursh, dem är ju trots allt bara fylld med konstiga saker.



varsågod för kommentaren och tack själv :)

blev glad att du skrev tillbaka (eller kommenterade tillbaka) och dessutom skrev något om det jag skrev. eller ja, du förstår säkert. kram

2009-05-12 @ 22:03:13
URL: http://infamouscity.blogg.se/
Postat av: Lo

Hej hjärtat, fick ditt sms!

Ska vi ta en fika någon dag framöver? Ring mig eller något <3

2009-05-13 @ 14:28:22
URL: http://knusseltanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0